FANDOM

Radar

Wskaźnik kłopotów – widoczny w prawym górnym rogu element interfejsu, współdzielony z minimapą (środek) i paskiem zdrowia (lewa strona minimapy).

Wskaźnik pokazuje, jak dużo kłopotów ma Jimmy po złamaniu panujących na terenie kampusu i w miasteczku zasad. Każdorazowo po złamaniu reguł pasek zapełnia się. Kiedy wskaźnik jest zapełniony, widoczne na minimapie czerwone kropki oznaczające prefektów, pracowników uczelni lub policjantów uzupełnione zostają o promień widzenia – po znalezieniu się w nim Jimmy zostaje zauważony przez służby porządkowe, które rozpoczną za nim pościg i spróbują go złapać.

W celu zmniejszenia wskaźnika kłopotów Jimmy musi schować się lub przeczekać poza polem widzenia służb porządkowych. Wskaźnik można zmniejszyć również wchodząc do klasy lub do swojego dormitorium. Jeśli nie uda mu się uciec, zostanie odesłany na do klasy (w przypadku wagarów), pod drzwi akademika lub uczelni (w przypadku lżejszych przewin) lub do dyrektora. Po kilkukrotnej wizycie „na dywaniku” postać zostaje ukarana koniecznością koszenia trawników lub – zimą – odśnieżania. Po wizycie u dyrektora Jimmy’ego skonfiskowane zostają również wszystkie bronie poza procą.

Poziom kłopotów Edytuj

Wskaźnik kłopotów podzielony jest na sześć poziomów, oznaczonych kolorami odpowiednimi do przewiny. Dwa pierwsze poziomy, czyli najniższe wykroczenia, takie jak np. nieprzepisowy ubiór, oznaczone są kolorem jasnożółtym, poważniejsze (np. stosowanie przemocy) ciemnożółtym, zaś poważne, jak chociażby przemoc wobec dzieci i dziewcząt – czerwonym.

W przypadku najniższych przewin stróże porządku będą tylko przywoływać Jimmy’ego do porządku, zamiast ruszać za nim w pościg. Jeżeli popełni on poważniejsze wykroczenie, może przeprosić za złe zachowanie, w zależności od tego, ile lekcji języka angielskiego zaliczył. Prefektów można przeprosić po ukończeniu trzech lekcji, z kolei nauczycieli i policjantów dopiero po zaliczeniu całego przedmiotu. Jeżeli wskaźnik przybierze kolor ciemnożółty, każdy stróż prawa będzie starał się złapać Jimmy’ego, tym niemniej ma on jeszcze szansę się wymknąć. Przeprosiny nie działają w przypadku najścia, wagarowania i przebywania poza akademikiem po zgaszeniu świateł.

Kiedy wskaźnik kłopotów przybierze kolor czerwony, Jimmy’ego zaczną ścigać wszyscy znajdujący się w okolicy stróże prawa, którzy staną się w stosunku do niego agresywni i zajadli, a po złapaniu niemożliwe jest wyrwanie się im.

Wykroczenia i przestępstwa Edytuj

Postać ścigana będzie za popełnienie następujących wykroczeń:

  • Wagarowanie
    • Przebywanie poza salą lekcyjną w czasie trwania lekcji (jedynym wyjątkiem są zajęcia z fotografii, kiedy konieczne jest wyjście na zewnątrz w celu zrobienia zdjęć). Po zaliczeniu wszystkich pięciu lekcji danego przedmiotu postać może przebywać poza salami lekcyjnymi i nie będzie ścigana.
  • Stosowanie przemocy
    • Za stosowanie przemocy wobec chłopców wskaźnik zapełnia się na żółto i stosunkowo szybko redukuje się. Za przemoc wobec dziewcząt, przemoc wobec dzieci i przemoc wobec dorosłych pasek od razu przybiera czerwony kolor i trudno go zredukować. Za stosowanie przemocy uznawana jest m.in. walka na pięści, rzucanie śnieżkami czy wjechanie w kogoś rowerem. Dodatkowo gra rozróżnia jeszcze przemoc z wykorzystaniem broni, takiej jak np. fajerwerki, za co wskaźnik kłopotów od razu przybiera czerwony kolor.
  • Wandalizmy
    • Do wandalizmów zalicza się m.in. niszczenie przedmiotów, malowanie graffiti i obrzucanie budynków jajkami.
  • Przekroczenie „godziny policyjnej”
    • Przebywanie poza akademikiem po godzinie 22.00.
  • Wtargnięcia
    • Wtargnięcie na zastrzeżony teren bądź czyjąś prywatną posiadłość. Dotyczy to m.in. przebywania w żeńskim akademiku, pokoju nauczycielskim czy – po godzinie 19.00 – w głównym budynku szkoły.
  • Nieprzepisowy ubiór
    • Przebywanie na kampusie lub w budynku szkolnym w stroju innym niż szkolny mundurek.
  • Kradzieże
    • Do kradzieży zalicza się m.in. włamywanie do szafek innych uczniów oraz zabieranie stojących na ulicy rowerów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki